Färger och tekningar

Färger och teckningar, rysk vintervit.
 
Agouti
Färgen agouti är den vanligaste färgen för vintervita i Sverige. Färgen är olika nyanser av svart och brun och har en svart ål från nosen till svanstippen. Färgen agouti kan vara ganska mörk, men också ganska ljus (eller mittemellan).
 
 
Foto: http://anneliwill.blogg.se/  (agouti)
 
Sapphire
Färgen sapphire är olika nyanser av grått och lite nyanser av blått, med en mörkare ål från nosen till svanstippen. Sapphire är också en vanlig färg på vintervita i Sverige.
 
Foto: Jag (Sapphire)
Pearl
Pearl är en teckning på vintervita. Den är nästan helt vit förutom vissa ställen där grundfärgen syns.
 
Foto: Jag (agouti pearl)
Bilder på sapphire pearl saknas. Även text och bild om mandarin saknas eftersom jag inte har tillräkligt med erfarenhet av fägen mandarin.
 
Text: Jag (Etty)
 
Bilder och text är det copyright på och får ej lämna min blogg utan tillstånd från mig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback